Програма школи молодого викладача
ПРОГРАМА
школи молодого викладача
Основні напрямки роботи школи молодого викладача:
Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, відповідних документів Міністерства освіти і науки України.
Вивчення теорії, практики та методики навчання, психології, етики, аналіз програмних документів з питань педагогічної роботи, формування у викладачів-початківців фахових умінь і навичок.
Поглиблення науково-теоретичної підготовки з дисципліни та методики її викладання, поповнення знань із суміжних предметів та дисциплін.
Науково-методична робота з вивчення узагальненого перспективного педагогічного досвіду, визначення шляхів його творчого використання.
Здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівня викладача-початківця.
Організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів, екскурсій, професійних змагань тощо.
Завдання школи молодого викладача:
ознайомити викладача-початківця з історією розвитку освіти;
привернути увагу слухачів до вивчення науково-педагогічної спадщини українських та світових педагогів;
надати допомогу у формуванні вмінь застосовувати теоретичні знанняу конкретній практичній педагогічній діяльності;
сприяти набуттю викладачами-початківцями практичних навичок, необхідних для практичної роботи;
ознайомити із сучасними засобами навчання, сприяти засвоєнню методики їх використання;
ознайомити із сучасними нетрадиційними методами і прийомами навчання, формами організації навчальної діяльності студентів на занятті, новими педагогічними технологіями;
ознайомити викладачів-початківців з перспективним педагогічним досвідом;
надати можливість обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших викладачів;
організувати творчу зустріч із досвідченими викладачами – носіями перспективного досвіду;
поступово залучати педагогів-початківців до науково-дослідницької, експериментальної та пошукової діяльності з питань педагогіки, психології, окремих методик викладання;
озброїти початківців навичками самомоніторингу своєї навчально-виховної діяльності, моніторингу та аналізу рівня навчальних досягнень студентів, їхнього загального розвитку та вихованості.
| № | Тема | Зміст | Форми та методи | Термін |
| 1 | Загальні засади організації навчання | 1.1. Нормативно-правова база: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту» | Бесіда, інструктаж | Вересень-жовтень |
| Савенко Ю.П. | 1.2. Правила внутрішньою розпорядку, охорона праці в навчальному закладі | |||
| Ромасенко Т.В. | ||||
| 2 | Організація навчально-виховного процесу з дисципліни | 2.1. Структура навчальної програми з дисципліни. | Практичні заняття, тренінг | Вересень-жовтень |
| Савенко Ю.П. | 2.2. Складання робочої програми. | |||
| Опімах О.Г. | 2.3. Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів. | |||
| Губа Ю.І. | 2.4. Ведення навчальної документації. | |||
| 2.5. Портфоліо викладача | ||||
| 3 | Процес навчання | 3.1. Структура процесу навчання. | Теоретичний семінар, круглий стіл | Листопад |
| Савенко Ю.П. | 3.2. Компоненти навчання. | |||
| Савченко Н.С. | 3.3. Принципи та правила навчання. | |||
| Ващенко Л.Д. | 3.4. Функції навчання. | |||
| 3.5. Етапи навчального процесу. | ||||
| 3.6. Рушійні сили навчання |
Викладачі, учасники школи молодого викладача
| № | Викладач | Рік початку педагогічної діяльності | Освіта, навчальний заклад,рік закінчення | Навчальна дисципліна | Керівник |
| 1. | Губа О.П. | Кулініч М.І. | |||
| Степаненко М.Д. | |||||
| 2. | Глущенко Д.О. | Ромасенко Т.В. | |||
| Калініченко Л.Є | |||||
| 3. | Карпенко Б.М. | Ромасенко Т.В. | |||
| Калініченко Л.Є | |||||
| Михайлик В.О. | |||||
| 4. | Карпенко Л.В. | Кілініч М.І. | |||
| Опімах О.Г. | |||||
| Губа Ю.І. | |||||
| 5. | Мурник Л.В. | Ромасенко Т.В. | |||
| Калініченко Л.Є. | |||||









